Zpětná vazba od našich klientů

Stacionář
7 / 04 / 2025

Zpětná vazba od našich klientů a pečujících za rok 2024 v Denním stacionář Hejnická

Každoročně realizujeme anonymní dotazníkové šetření mezi klienty a jejich pečujícími, abychom zjistili, jak vnímají kvalitu poskytovaných služeb v našem denním stacionáři. I letos jsme obdrželi cennou zpětnou vazbu, která nám pomáhá služby dále zlepšovat a reagovat na potřeby uživatelů i jejich rodin.

 Kdo se zapojil?

Rozdáno bylo 20 dotazníků pro klienty a 20 pro pečující.

Vrátilo se 7 vyplněných dotazníků od klientů a 5 od pečujících.

 Co říkají klienti?

 Celková spokojenost:

100 % klientů uvedlo, že jsou spokojeni se službami a cítí se vítáni a respektováni.
Ve všech případech hodnotili personál jako pozorný a vstřícný.


Komunikace s pečovateli:

Jeden pečovatel získala 100 % hodnocení jako vynikající.
Další dvě pečovatelky měly převážně výborné hodnocení, v několika případech o jeden bod nižší (škála 1–5).


Oblíbené aktivity:

AktivityPočet hlasů
Trénování paměti

7

Kondiční cvičení na židlích7
Kreativní činnosti a vyrábění5
Společenské/stolní hry5
Sportovní hry3
Zahradničení2
Vaření a pečení0

 Prostředí a atmosféra:

3 klienti hodnotili prostředí jako velmi příjemné, 4 jako příjemné.
6 z 7 klientů uvedlo, že se cítí dostatečně zapojeni do aktivit.


Další postřehy klientů:

Vyzdvihují „cvičení“, „všestrannost“, „vlídnou a přátelskou atmosféru“, „ochotu a profesionalitu personálu“.
Jedna klientka ocenila přehledný denní rozvrh a navrhla „obnovit význam tabule s denním programem“.

Zpětná vazba ke stravování

Zvláštní dotazník zaměřený na stravu vyplnilo 8 klientů.

Chuť jídel: 3 spokojeni, 3 částečně; objevila se přání více řízků, méně těstovin a více brambor.
Možnost volby porce: většina klientů se vyjádřila, že mají možnost si říct o porci a způsob podání.
Celková spokojenost se stravou: 3 velmi spokojeni, 5 spíše spokojeni.
Někteří zmínili časté omáčky, tvrdší maso nebo nedochucení.
Návrhy na zlepšení: více zeleninových příloh, luštěnin a salátů. (reakce 1 klientky)

Co říkají pečující osoby?

Všichni pečující vyjádřili spokojenost se službou a uvedli, že ji potřebují pro zvládání domácí péče.
Ocenili vstřícnost, odborný přístup, respektující komunikaci a ochotu personálu.
Velmi pozitivně hodnotili také setkání pro pečující – Čaje o čtvrté, které byly realizovány v rámci stejnojmenného projektu za podpory Nadace ČEZ
Nejčastěji zmiňovali:

„vstřícnost“ (3x)
„slušné jednání, ochota pomoci“
„odbornost, vyrovnanost“
„poděkování personálu za trpělivost a pomoc v těžké životní situaci“

Závěr

Velice si vážíme toho, že naši klienti a jejich blízcí nám věnují důvěru a sdílejí s námi svůj pohled. Jejich zpětná vazba nás motivuje k dalšímu zlepšování.

Děkujeme!

Tým Denního stacionáře Hejnická